Ακουστικό Νευρίνωμα

Screen Shot 2021-02-09 at 13.16.12.png

Πρόκειται για καλοήθη όγκο του εγκεφάλου που ονομάζεται και αιθουσαίο Schwannoma, εξορμάται από το αιθουσαίο νεύρο και έχει αργή ανάπτυξη. Το αιθουσαίο νεύρο μεταφέρει πληροφορίες απο το εσωτερικό αυτι στον εγκέφαλο. Προσβολή αυτού του νεύρου θα έχει ως αποτέλεσμα τη διαταραχή της ισορροπίας καθώς και διαταραχές τις ακοής.

Συμπτώματα

Τα συμπτώματα είναι ήπια και εγκαθίστανται σταδιακά:

• Σταδιακή απώλεια ακοής, σπανίως είναι αιφνίδια

• Αστάθεια

• Ίλιγγος

• Διαταραχές αισθητικότητας στο πρόσωπο και πιο σπάνια αδυναμία σε μύες του προσώπου

Υπάρχουν όμως περιπτώσεις, αν και σπάνιες, όπου το ακουστικό νευρίνωμα λόγω του μεγέθους να προκαλεί πίεση στο εγκεφαλικό στέλεχος και να απειλείται η ζωή του ασθενούς.

Αίτια

Το ακουστικό νευρίνωμα προκαλείται απο μια μετάλλαξη στο χρωμόσωμα 22. Πιο συγκεκριμένα μια δυσλειτουργία στο γονίδιο του χρωμοσώματος δεν επιτρέπει την παραγωγή μιας πρωτεΪνης (tumour suppressor protein) που καταστέλει την ανάπτυξη των κυττάρων Schwan που καλύπτουν τα νεύρα.

Δυστυχώς δεν υπάρχει απάντηση στο ερώτημα, τι προκαλεί αυτή τη δυσλειτουργία.

Μια τέτοια μετάλλαξη απαντάται στη Νευροινομάτωση τύπυ δυο η οποία έιναι μια συγγενής ανωμαλία. Χαρακτηριστικό αυτης της νόσου είναι η ανάπτυξη ακουστικού νευρινώματος και στις δύο πλευρές της κεφαλής.

Διάγνωση

Οι ασθενείς θα αναζητήσουν ιατρική βοήθεια οταν παρουσιάσουν τα προαναφερθέντα συμπτώματα.

Ο Νευροχειρουργός θα εκτιμήσει νευρολογικά τον ασθενή και στη συνέχεια θα αναζητήσει περισσότερες πληροφορίες μέσω απεικονιστικών εξετάσεν (MRI, CT) και ακοομετρίας.

Θεραπεία

Η θεραπεία των ασθενών με ακουστικό νευρίνωμα ποικίλει ανάλογα με το μέγεθος του  όγκου, τα συμπτώματα που προκαλεί, με την ηλικία και με τη φυσική κατάσταση του ασθενούς.

Όγκοι μικρού μεγέθους ή ασθενεις μεγάλης ηλικίας με υποκείμενες νόσους συνήθως δεν απαιτούν χειρουργική αντιμετώπιση, συστήνεται συχνή παρακολούθηση τους 12 πρώτους μήνες με απεικονιστικές εξετάσεις ώστε επιβεβαιωθεί η αργή ανάπτυξη του όγκου. Σε αντίθετη περίπτωση, όμως, ή όταν τα συμπτώματα γίνουν πιο έντονα μπορεί να είναι απαραίτητη η χειρουργική αντιμετώπιση.

Επιπλοκές

Το ακουστικό νευρίνωμα μπορεί να προκαλέσει μια σείρα μονίμων επιπλοκών:

• Απώλεια ακοής

• Διαταραχή ισορροπίας

• Αιμμωδίες στο πρόσωπο

• Αδυναμία στο πρόσωπο

Διαταραχές στην ομαλή ροή του εγκεφαλονωτιαίου υγρού (υδροκέφαλος)